Antal besökare!

fredag 31 augusti 2012


Tapeter

Okey jag ska vara ärlig och berätta en sak...
"Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle komma att handla tapeter på butiken "Rusta"!!"
Vad det säger om mig, som människa!
Jaá, jag vet inte, troligen är det det att jag tycker saker är bättre om det kostar lite mer....!
(Jag strävar efter att handla "märkesvaror" på ICA också...
alltså inte ICA´s Potatismjöl eller ICA´s kryddiga korvar, osv, osv!
Nej det ska vara riktigt, typ  Scan, Kalles Kaviar, Felix Ketchup osv, osv!
Men det är klart,
 ibland blir det ICA´s egna märkesvaror för mig,
 frukt ex.vis, det finns knappt något annat än ICA, tror jag!)
Lite mycket svammel nu...
...men jag vill klargöra att "främst" handlar det faktiskt om 
att jag vill gynna märkes leverantören, hur konstigt det nu låter, men så är det!

Tapeter var det...på Rusta!
Nu kommer jag att handla några rullar på Rusta, till kontoret/verksta´n!
Någon vägg eller några våder kommer nämligen att vara "med" tapet!
Vilket motiv vet jag inte än, men här kommer någon som jag fastnade för...!

Fotona är tagna med min IPhone.
Photo: Jag + Iphone

Photo: Jag + Iphone

Photo: Jag + Iphone

Photo: Jag + Iphone

Photo: Jag + Iphone

Photo: Jag + Iphone
Visst var det riktigt hyggliga!?
Den dyraste kostar 169 sek/rullen.
Så, jag får tacka min kära "granne" för tipset!
Ja, jag blev "glatt" överraskad!
De har ett stort urval av alla det möjliga sorter...
även,
färgglada varianter!

På tal om överraskad!!!
Efter ett besök på Rusta åkte jag till möbelvaruhuset Mio.
Och tala om förvåning, då det här dök upp....

Photo: Jag + Iphone

....tapeten...

okey
det gör ingenting...
men visst är det komiskt!?
Jag såg minst, 5, möblerade MIO-rum, med Rusta tapeter!
Slutsats?
Antingen är det fruktansvärt "snåla" i Umeå på Mio, eller så har det en "grym" smak!
Det är upp till besökaren att själv få tolka det, preciiiis, hur man vill!

Och sen, dröm om min förvåning när jag kommer till BOOM!!!
Photo: Jag + IPhone

Jaá, jag tänker på "Bok-tapeten"!
En "Rusta" tapet, sååklart!

Kram!

Inga kommentarer: