Antal besökare!

söndag 5 augusti 2012


SOFFBORD, UTE ELLER INNE...

Var har dagarna tagit vägen...
till vänner, middagar, barnen, stugan och hemmet och en massa mer!
Här hemma håller det på att växa till sig...
altanen är klar och verksta´n står på tur...!
Nu möblerar jag för fullt...i huvudet!
När jag börjar möblera på riktigt kommer foto, såklart!
Ernst, den långe inredaren på TV4, är inte min favorit, han är lite väl "ljuv" för min smak!
Men jag råkade faktiskt se ett av hans program när han gjorde ett soffbord av en "pall"!
Coolt, tycker jag och nu finns den på min agenda!
Pallen har jag, ska ordna lim och plattor!
Resultatet lär komma senare!
Här en bild från TV4 och Ernst bord!
Och beskrivning nedan!



För att skapa soffbordet använder sig Ernst av en gammal lastpall som får en "bordsskiva" av betongsten.
1. Skrapa pallen träytor med en spackelskrapa eller liknande för att släta till ytan.
2. Skruva på hjulen. Ernst använder rejäla mutterskruvar som inte bara blir stabilt utan snyggt och ger den industriella känsla han är ute efter här.
3. Lägg på vanliga trädgårdsplattor. Limma fast dem med montagelim så de sitter ordentligt.
Tips: Tänk på att bordet blir väldigt tungt, så bygg det på en smart plats så du sedan slipper släpa omkring det.

Inga kommentarer: