Antal besökare!

onsdag 28 mars 2012

Madam Stoltz Spring 2012



Ovan, härligt foto från www.madamstoltz.dk

Och här 2 axplock från katalogen!
Zink ytterkrukor i olika stl!
...och den här "byrån"!
Den skulle görs sig på ett fräsigt kontor, i en hall, på en toalett, eller något annat rum!
Kika på mer härlig inredning hos Madam Stoltz
När jag liks är på G!
Här kommer mer i Zink & Järn!
Så coolt,fint och tjusigt, att blanda upp med övrig inredning!

...från Ib Laursen
Räkningar får vi alla och en massa annat papper och vart gör man av det!
Jag har en bänk i köket där det ofta ligger och skrotar eller på bordet!
Min man är en vän av "organisation"!
Kom med idén igår att vi skulle behöva någonstans att göra av reklam, skolpapper osv.
Den här tror jag faktiskt skulle passa!
Ett tidningsställ i zink från Ib Laursen med bakstycke i trä!

Någonstans där det är organiserat, så man häpnar, är i naturen!
Men människan förstör miljön, inget nytt för någon enda av oss!
Vi vill bara ha och ha och allt för ofta nytillverkade saker, såklart!!

Så även om man bara drar ett litet strå till stacken genom att köpa begagnat/vintage, så är det i alla fall ett strå!
Man behöver faktiskt inte köpa saker så fort man ser något fint, eller hur!?
Trots detta fortsätter jag att tipsa om nytt, som kommer från olika leverantörer, men även vintage inredning!
Och när kontoret/verkstaden är färdig då blir det nog mer eget tillverkat eller restaurerat, hoppas jag!
Så titta och vid behov, köp, det gör jag ;)
Eller kanske får du ett tips och kan tillverka något liknande själv, eller varför inte hitta något dugligt på vinden!
Miljö, ja!
Tänkte på det i dag när jag hörde fåglarna!
Fågelkvitter hör verkligen våren till!
Fåglarna är en fantastisk skapelse, men gör sig bäst utomhus, i alla fall i vår familj där vi har "Elsa" våran bengalkatt!
Så någon fågel har vi inte...!
Men... i dag sätter man blommor i ljus-skåp, så det passar väll hur bra som helst att göra även i en sådan här fågelbur!
En murgröna till exempel!
Gullig var den!
För dig som är intresserad har www.broarne.se ett bra pris på den!
Nu 385:- (förr 645:-)
Det där med att göra själv....
...många "husliga" människor finns det i detta avlånga land, det är lätt att förstå när man tittar in på olika bloggar!
Ska du "safta" till hösten är väl den här Flaskkorgen från danska Ib Laursen superfin!
Den rymmer 6 flaskor!
Även den finns på www.broarne.se
Jag har några liknande flaskor, som jag brukar hälla saft i och ha i stugan!
BOB´s saft, den känner nog det flesta av er till, de brukar jag fylla upp flaskorna med!
Då ser man "huslig" ut, fast man inte direkt är det!!

Inga kommentarer: