Antal besökare!

lördag 3 mars 2012



Tramtaratramtraratram!


...och vinnaren är Monica Ekroth!

Hurra och Grattis!

....och vad kul att du kunde lista ut det!

Du med Tessan, men tyvärr, idag är det bara 1:a platsen som räknas!

Nu ska jag börja tillverka priset!!!

De kommer så småningom med post!

Kraám o Trevlig helg!


Här är den alltså!

En riktig köpmandisk!

Den har stått i en butik i Umeå i många år!

Vad ska jag nu göra med den!?

Ska den målas eller bibehållas i samma skick?

Idag läste jag en artikel "Peders Hörna" i tidningen "Antik och Auktion" för mars 2012!

Temat var "Antikviteter tillverkas både här och där"

Det han skrev gör att jag skarpt funderar på att låta disken se ut precis som den gör och inte måla eller fixa till den på något sätt!

Hur som helst, den är perfekt och kommer bli kanon på mitt kontor/verkstad!

Mer bilder kommer senare!

Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att ni fick tag på en! Jättefin! Grattis till fyndet! Kram Tessan