Antal besökare!

torsdag 19 januari 2012

Vasaloppet!

I går var det superfint före, för skidåkning! Perfekta spår och bra glid! Vid middagen var min plan klar och jag berättade för familjen "fortsätter jag att vara duktig med skidåkningen så ska jag köpa rullskidor till sommaren, kanske kan jag bli så bra att jag kan testa åka Vasaloppet"...sa jag!

Idag fick jag tvinga mig själv ut, i väg till spåret! Massor med nysnö och det gick allra lättast i uppförsbackarna, jag kunde nämligen gå uppför! Så nu har jag provat på stavgång också! Väl uppe, var det så mycket snö under skidorna, att jag när jag skulle lite nerför igen, nästan stöp framlänges (vallnings-fria skidor, jag är amatör), måste varit en syn, om någon sett mig!

Ordentlig träning har jag fått, men Vasaloppet känns långt borta...men kanske, man vet aldrig, nästa år är jag kanske redo!

Inga kommentarer: