Antal besökare!

lördag 15 september 2012

Huset
vid...
...Havet!

Tema Havet förstärks med själva huset
och 
hjärtat i huset...
...köket!

Vit puts och stora härliga fönster
ska det vara!
Känslan inomhus ska vara...
ute...
fast jag är inne!
Alltså, "stora" fönster, med mycket ljus insläpp!

Photo: Tidningen "HUS OCH HEM"
En skånegård ritad av arkitekt Björn Ask.

Photo: Allt om Bostad/Beckers

Köket...

då infinner sig vissa problem!

Ska det vara vitt charmigt 
eller ett marint kök!?

Photo: Kvänum
Här kan jag känna sand mellan tårna och solbränna när jag kommer in
genom de härliga glasdörrarna direkt från den cementerade altanen!

eller....


Photo:Kvänum 

....ett kök från Kvänum 2010
Köket är 100 % marint, eller hur!
Lite väl avskalat kök/foto för min smak!
Men med lite fina blommor och en härlig möblering blir det här nog det mest perfekta...
det är trots allt ett "Hus vid Havet"!

Solen skinner nästan jämt vid havet, 
så självklart dukar vi ofta ute med 
en härlig utsikt!



2 kommentarer:

Jemima sa...

Jo solen skinnet som oftast just någon annan stans än hos mig :) alltid vid havet då. Super najsiga kort :)

Unknown sa...

Ja, lite sommarkänsla vid havet