Antal besökare!

måndag 6 februari 2012



När ullen torkat efter färgning eller tvätt är det bara att
börja karda!
På kursen fick vi prova på kardmaskin, men här hemma
kommer jag använda dessa nyinköpta!
Tar längre tid, men för mina små mängder ull ska det nog
gå bra!
Sen finns möjlighet att åka tillbaka i vår eller höst med
sorterad ull och använda Kias kardmaskin och passa på att färja
i massor när man liks är där!
Men det är bra att lära sig hantverket!











I stället för spinnrock jobbar jag med den här (slända).
Den är för att spinna garn i mindre mängder!
Vårt första egen spunna garn på bild ovan!

(Fruktansvärt svårt att spinna, vi fick prova på, på en modern spinnrock,
och tro mig, det krävs nog en hel del träning
för att få garnet jämn tjockt!)

Denna kommer jag öva på, fantastiskt kul att kunna sy i hop egna
rulltovade grejer, kanske en väska!?

Inga kommentarer: