Antal besökare!

tisdag 16 oktober 2012



Ungefär 25 % av alla barn som börjar skolan får svårigheter när läs- och skrivinlärningen påbörjas. Det kan till exempel bero på generella språk liga problem, annat modersmål, dålig undervisning, svårigheter med kon centration, svag begåvning eller dyslexi.

Av dessa 25 % är det ungefär 5-10 % där orsaken är D Y S L E X I.



DYSLEXI
 ligger mig varmt om hjärtat 
eftersom 
3/4 av min familj har det
och 
det alltså är en stor del av vår vardag!



Har Du läs och skriv svårigheter?

Har du Dyslexi?
Har någon du tycker om diagnosen, Dyslexi?
Är du nyfiken?



Sakta har jag påbörjat uppbyggnad av 

en informations sida 
om 
D Y S L E X I.



Förhoppningen här är att Ni ska få veta "massor" om dyslexi.

Se film om dyslexi.
Hitta avhandlingar om dyslexi.
Tips för dig som förälder med barn i skolan 
och kanske en del intervjuer!



Spara gärna länken nedan

och
du hittar alltid till den, såklart, från min sida!





Ps!
Dyslexi, är oberoende av intelligens, 
visst vet du det!?
Ds.


Kram










2 kommentarer:

Camilla sa...

Bra initiativ!

Finns bara ett sätt för en dyslektiker och det är att nöta nöta nöta nöta med högläsning. Sedan med stavning försöka lära sig alla regler som finns....och använda rättstavningsprogram :-)

Unknown sa...

Ja, så är det!
Men det finns så mycket mer också och det ska jag försöka ta fram!
Tack!